Bursa'da AKSA Bursagaz'da örgütlenen DİSK/Enerji-Sen üyeleri, yetki itiraz davaları için adliye önünde toplandı. Polis müdahalesiyle karşılaştıklarını belirten işçiler, işe iade ve toplu iş sözleşmesi için mücadeleye devam edeceklerini açıkladı.
Haber Giriş Tarihi: 22.06.2026 12:02
Haber Güncellenme Tarihi: 23.06.2026 00:05
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.bursaport.com
Bursa’da AKSA Bursagaz işyerinde örgütlenme mücadelesi yürüten DİSK/Enerji-Sen üyeleri, direnişlerinin 13’üncü gününde Bursa Bölge Adliye Mahkemesi önünde bir araya geldi. İşçiler, işveren ve TES-İŞ Sendikası tarafından açılan yetki itiraz davalarını takip etmek üzere adliye önünde açıklama yaptı.
Enerji-Sen tarafından yapılan açıklamada, yetki itiraz süreciyle işçilerin sendikal iradesinin engellenmeye çalışıldığı öne sürüldü. Sendika, davanın uzatılarak örgütlenme sürecinin yıpratılmak istendiğini savundu.
Açıklamada, hakimin dosya üzerinden karar verebileceği bir süreçte davanın uzatılmasının işçilerin örgütlü mücadelesini zayıflatmaya yönelik bir girişim olduğu iddia edildi. Ayrıca duruşmaları takip etmek amacıyla aileleriyle birlikte adliyeye gelen işçilerin polis müdahalesiyle karşı karşıya bırakıldığı belirtilerek, bu durum eleştirildi.
Enerji-Sen temsilcileri, baskı ve tehditlerin kendilerini mücadeleden vazgeçiremeyeceğini vurgulayarak, “İşten çıkarılan Bursagaz işçilerinin işe iadesi sağlanıncaya ve enerji işçilerine yakışır bir toplu iş sözleşmesi imzalanıncaya kadar hukuki ve fiili mücadelemizi sürdüreceğiz” açıklamasında bulundu.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Bursagaz işçileri yetki davası için Adliye önünde
Bursa'da AKSA Bursagaz'da örgütlenen DİSK/Enerji-Sen üyeleri, yetki itiraz davaları için adliye önünde toplandı. Polis müdahalesiyle karşılaştıklarını belirten işçiler, işe iade ve toplu iş sözleşmesi için mücadeleye devam edeceklerini açıkladı.
Bursa’da AKSA Bursagaz işyerinde örgütlenme mücadelesi yürüten DİSK/Enerji-Sen üyeleri, direnişlerinin 13’üncü gününde Bursa Bölge Adliye Mahkemesi önünde bir araya geldi. İşçiler, işveren ve TES-İŞ Sendikası tarafından açılan yetki itiraz davalarını takip etmek üzere adliye önünde açıklama yaptı.
Enerji-Sen tarafından yapılan açıklamada, yetki itiraz süreciyle işçilerin sendikal iradesinin engellenmeye çalışıldığı öne sürüldü. Sendika, davanın uzatılarak örgütlenme sürecinin yıpratılmak istendiğini savundu.
Açıklamada, hakimin dosya üzerinden karar verebileceği bir süreçte davanın uzatılmasının işçilerin örgütlü mücadelesini zayıflatmaya yönelik bir girişim olduğu iddia edildi. Ayrıca duruşmaları takip etmek amacıyla aileleriyle birlikte adliyeye gelen işçilerin polis müdahalesiyle karşı karşıya bırakıldığı belirtilerek, bu durum eleştirildi.
Enerji-Sen temsilcileri, baskı ve tehditlerin kendilerini mücadeleden vazgeçiremeyeceğini vurgulayarak, “İşten çıkarılan Bursagaz işçilerinin işe iadesi sağlanıncaya ve enerji işçilerine yakışır bir toplu iş sözleşmesi imzalanıncaya kadar hukuki ve fiili mücadelemizi sürdüreceğiz” açıklamasında bulundu.
Sendika üyeleri, adliye önündeki açıklamalarını “Yaşasın Bursagaz işçilerinin onurlu mücadelesi” sloganıyla tamamladı.
Bursagaz’daki sendikal yetki süreci ve davalara ilişkin yargı süreci devam ediyor.
En Çok Okunan Haberler