SON DAKİKA
Hava Durumu

Mars'tan 'kötü haber' var!

NASA'nın keşif aracı Curiosity, 'Mars'ta metan gazı' bulunmadığını belirledi. Canlı organizmalar tarafından üretilen gazının bulunamaması, bilim insanları açısından 'kötü haber' olarak değerlendirildi.

Haber Giriş Tarihi: 20.09.2013 10:19
Haber Güncellenme Tarihi: 20.09.2013 10:19
Kaynak: Haber Merkezi
Mars'tan 'kötü haber' var!

Amerikan Havacılık ve Uzay Dairesi'nin (NASA) Mars gezegenindeki keşif aracı Curiosity, Kızıl Gezegen'de metan gazı bulunmadığını belirledi.

Bilim insanları, metan gazının olmamasını Mars'ta mikrobik yaşam araştırmaları açısından "kötü haber" olarak niteledi.

Dünya'daki metan gazı, büyük oranda yaşayan organizmalar tarafından üretiliyor.

Daha önce Dünya'daki teleskoplar aracılığıyla yapılan gözlemlerde Mars'ta metan gazı olduğu ileri sürülmüş ve gezegende yaşamın var olabileceği umudu doğmuştu.

Curiosity'nin elde ettiği veriler, "Science" dergisinde yayımlandı.

Curiosity, 26 Kasım 2011'de uzaya fırlatılmış, 6 Ağustos 2012'de Kızıl Gezegen'deki Gale Krateri'ne inmişti.

Mars'a yapılacak olası yolculuk kapsamında şimdiye kadar üretilen en gelişmiş robot olan Curiosity, 12'den fazla kamerası, bir meteoroloji istasyonu, sondaj ve çevreyi incelemesine olanak sağlayan araçlarıyla Kızıl Gezegen'de hayata ilişkin kimyasal temel yapı taşlarını bulmaya çalışıyor.

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.