SON DAKİKA
Hava Durumu

Uludağ dağcıları sabah karla karşıladı

Bursa Dağcılar Topluluğu (DATO), 54. dönem dağcılık antrenmanları kapsamında tırmanarak geceledikleri Uludağ'da karla kaplı güne uyandı.

Haber Giriş Tarihi: 23.10.2018 23:35
Haber Güncellenme Tarihi: 23.10.2018 23:35
Kaynak: Haber Merkezi
Uludağ dağcıları sabah karla karşıladı

Bursa Dağcılar Topluluğu (DATO) basın sözcüsü Evrim Sırmalı, yaptığı yazılı açıklamada, topluluk başkanı Koray Sır önderliğinde, 20-21 Ekim'de Uludağ Büyük Zirve'ye tırmandıklarını ifade etti.

Amaçlarının, zirveye gece yürüyüşü yapmak, ertesi gün yağacak karı karşılamak ve eğer uygun bir ortam oluşursa çeşitli rotaları tırmanmak olduğunu aktaran Sırmalı, şunları kaydetti:

"Saat 18.00 civarında Volfram madeninden başladığımız yürüyüşümüze Kapı'yı geçerek Büyük zirve yönünde devam ettik. Havanın kararması ile ay ışığı kendisini gösterdi ve kafa lambalarını fazla kullanmamız gerekmedi. Saat 21.00 civarında Büyük zirveye vardık. Hızlı bir şekilde daha önce planladığımız kamp alanına çadır kurulumlarımızı yaptık. Hava açık ve berraktı, yıldız ve ay muhteşem görünüyordu.

"15 santimetre kalınlığında karla uyandık"

Önceden takip ettiğimiz hava durumuna uygun bir şekilde gece saat 02.00'den sonra sulu kar ile başlayan yağış, kara çevirdi. Sabah olduğunda yaklaşık 15 santimetre kara uyandık. Öngördüğümüzden daha çok yağan kar nedeniyle planladığımız tırmanış rotalarına giremedik. Acil durumlarda yapılan bivaklamanın tatbikatını yapmış olmanın verdiği farklı heyecan ve zorlu geçen gecenin ardından kampımızı toplayarak küçük zirveye doğru inişe geçtik. Küçük zirve sonrası Oteller bölgesine inerek faaliyetimizi tamamlamış olduk."

Sırmalı, 24 saat içerisinde 3 mevsimi arka arkaya yaşamak, planlı yapılan bivak ve her ihtimale karşı kurdukları çadırlarla farklı bir deneyimi yaşadıklarını belirterek, "Büyük zirvede bembeyaz bir cennete uyanmak geçirdiğimiz zorlu gece sonrası oldukça keyifliydi. Alpin koşulların hiçbir zaman şakaya gelmeyeceğini, mutlaka tırmanış öncesi ekipman, hava durumu, ekip hazırlıklarının doğru yapılması gerektiğini görmüş olduk. Ne mutlu ki öngörülerimiz fazlası ile doğru çıktı ve kontrollü bir şekilde acil durum konaklamamızı gerçekleştirdik." değerlendirmesinde bulundu.

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!