SON DAKİKA
Hava Durumu

Gazeteci Bünyamin Tokmak'ın İran notları

Gazeteci Bünyamin Tokmak eşi Gülbeyaz Güzel Tokmak ve iki arkadaşı ile birlikte karavanla ikinci kez gezdikleri İran'daki gözlemlerini paylaşıyor. İki gün önce İran'a geçen Bünyamin Tokmak, Urmiye kentindeki gözlemlerini kaleme aldı.

Haber Giriş Tarihi: 29.04.2019 16:57
Haber Güncellenme Tarihi: 29.04.2019 16:57
Kaynak: Haber Merkezi
Gazeteci Bünyamin Tokmak'ın İran notları

BÜNYAMİN TOKMAK / URMİYE

Artık gümrüktü, sınırdı, polisti, plakaydı sorunumuz kalmadığı için rahatladık. Dün gece 00.00 gibi uyuduk, sabah 09.00'da anca uyandık.

Konakladığımız yer Shahr Çayı'nın iki yanındaki bir park. Gece rahat uyumuşuz.

Kahvaltının ardından karavanlarda temizlik yaptık ve çarşıya gezmeye gittik. Bu kez taksi parası olarak 2,5 TL karşılığı 6.000 Tümen ödedik. Dönüşte ise 7.000 Tümen. Çok komik değil mi? İran'da mazot ucuz. Dün Salmas şehir merkezinden litresi 1.200 Tümene yani 60 kuruşa mazot almıştık ama şehirler arası yollarda mazotun litresini 600-700 riyale alabiliriz. Yani Türkiye'de 1 litre mazot için ödediğimiz parayla burada 20-25 litre mazot almak mümkün.

Urmiye ya da Urumiye turistik bir şehir değil. Görülecek tarihi mekan yok sayılır. Urmiye, Urumiye, Orumieh, Urmu, Wurme gibi çeşitli adlarla anılıyor ve Batı Azerbaycan Eyaleti'nin yönetim merkezi. Urmiye "su beşiği" anlamına geliyormuş.

Kadim bir şehir olan Urmiye pek çok uygarlığa ev sahipliği yapmış.

Çarşı, pazar İran'ın turistik şehirleri İsfahan ve Şiraz ile Başkent Tahran'a göre daha ucuz. Türkiye'den ayrılmadan önce büyük marketlerde 16-17 TL'ye satılan ithal muz burada 13-15 bin Tümen yani 5 TL civarı.

Ana caddelerinde çok sayıda dükkan var ve hareketli. Hele hava karardıktan sonra saat 22.00'ye kadar çarşılar, pazarlar cıvıl cıvıl. Seyyar satıcılar da kaldırımlara tezgah açıyor.

Ayrıca seyyar kebapçılar da mangallarını yakıp, ciğer, tavuk şiş ve şişte bağırsak (kokoreç) satıyorlar.

FOTO GALERİ İÇİN TIKLAYIN

Et fiyatları da Türkiye'den ucuz. Kuzu pirzolanın 1 kilogramını 115.000 Tümen (48 TL), dana kuşbaşı 100 bin Tümen yani 40 TL.

Selçuklu mimarisini andıran kubbeli kapalı çarşı Tebriz ve Tahran'daki kadar büyük olmasa da gezmeye değer. Halıcılar, baharatçılar, konfeksiyoncular, sakatatçılar, manavlar ne ararsan çeşit çeşit dükkan var.

Merak edenler için fiyat söyleyeyim; 4 gramlık paketlerdeki safranın fiyatı 60.000 Tümen yani 24-25 TL.

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!